torsdag den 3. marts 2011

homemade



Jeg fik sådan lyst til at lave knækbrød i dag. Det er så dejlig nemt og let! Jeg fandt opskriften på en anden blog og bestemte mig for, at abe lidt efter :-)

 Ingredienser: (2. bageplader)

1 dl. havregryn
1 dl. sesamfrø
1 dl. hørfrø
1 dl. solsikkefrø
1 dl. græskarkerner
2.5 dl. hvedemel
1 dl. rugmel/fuldkorns hvedemel
1 tsk. salt
1.25 dl. olivenolie
2 dl. vand

For varm ovnen på 180 grader varmluft.
Start med at riste græskarkernerne og solsikkefrøene på en tør pande i 2-3 minutter.
Bland dernæst alle ingredienser i en skål. Nu har du en klistret dej, som du fordeler på to bageplader. Du skærer den fordelte dej ud i passende stykker, og pensler med æg. Put i ovnen og lad dem bage i 15 minutter ca. (Mine blev dog ikke færdige på 15 min., men de skal bare have til de er hårde og gyldne)


Jeg ville da også lige prøve mine evner af i nutella!
150 g hasselnødder
4 spsk kakao
1 dl. flormelis
175 g smør

Rist hasselnødderne på en pande, til du kan 'nulre' skallen af mellen fingrene. Blend dem fint i en FoodProcessor og tilsæt resten af ingredienserne. Det smager super lækkert, men dog ikke som den nutella man kan købe på glas. Denne smager lidt mere af nødder og kakao.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar